Fernisering
Fernisering i Dyrup Kirke
I kirkens centerrum er der skiftende udstillinger ved forskellige kunstnere. Det fine lysindfald gør det til at godt sted at udstille billeder af forskellig art. Ofte er det kunstnere fra lokalområdet, der udstiller. Man kan se udstillingerne i kirkens åbningstid eller til kirkens mange arrangementer.Har du lyst til at udstille, kan du kontakte Jenny Rohard på tlf. 6617 0640 eller Mette Pedersen på tlf. 2116 1415Kunst til glæde
KUNST TIL GLÆDE / KUNSTEN AT GLÆDE – det er visionen og min store passion for at male.
Jeg glæder mig over processen, arbejdet med farvespil og udtryk, og den mangfoldighed,
den kunstneriske verden indeholder. Min kunst udstråler energi og begejstring og spreder
glæde, hvor den kommer frem.
Jeg arbejder både figurativt og abstrakt.
I det figurative er det personens kropssprog og ansigtets udtryk, der motiverer og
interesserer mig. Processen er bevidste valg og fravalg af billedets opbygning og
beskæring. Maleriet er styret og kontrolleret, så mit fokus fuldt og helt rettes på det udtryk
og den stemning, jeg ønsker maleriet skal signalere.
I det abstrakte er det farvernes med– og modspil og de blide eller temperamentsfulde
udtryk og forskellige metoder og teknikker, der er drivkraften. Processen er spontan,
intuitiv og uforudsigelig, og alligevel styret og kontrolleret.
Når jeg sætter mig til staffeliet for at male, kan det i starten ligne en løs komposition, men
efterhånden som billedet skrider frem, bliver det mere og mere kontrolleret – et par
prikker her, en streg eller skygge der, noget males over og andet skærpes i farven. I
processen eksperimenterer jeg med forskellige teknikker og udstyr. For at finde frem til det
”rigtige” udtryk i billedet, er jeg samtidig meget bevidst om mit valg af
farversammensætning.
Smil og glæde er min indgangsvinkel, når jeg arbejder med farver og udtryk. Det er også
det, der kendetegner mine besøgende og kunder. ”Jeg bliver så glad af at se på dine
billeder”, er en bemærkning, jeg ofte hører fra besøgende, enten her i galleriet eller ved
udstillinger rundt omkring i landet. Et maleri skal være en oplevelse og glæde. Kan man få
associationer eller opdage skjulte motiver i mine malerier, er det en ekstra fordel.
I 2016 etablerede jeg galleri ART2JOY og atelier på min private adresse Odensevej 5, Nr.
Søby, 5792 Årslev, hvor jeg holder åbent sidste søndag i måneden (ex. juni, juli og august).
Det er altid muligt at aftale et besøg uden for åbningstiderne.
Ud fra mottoet ”Malerier skal ses LIVE og i HJEMLIGE OMGIVELSER” er det altid muligt at få
værker hjem på prøve. Jeg har flere gange været i tæt dialog med købere om helt
personlige billeder, som skræddersyes til boligens atmosfære, møbler og særlige ønsker.
Udgangspunktet er et besøg med et udvalg af mine billeder. Vi får så en snak om
størrelser, farvevalg og lysets betydning for billedets udtryk, og jeg arbejder videre med
skabelse af billeder på de aftalte præmisser. Alt dette er ganske uforpligtende.
Jeg tilbyder også forskellige events, bl.a. ”Tøsetur”, hvor man kan prøve kræfter med at
male et billede eller blot komme på besøg, for at se hvad jeg arbejder med og høre om
mine metoder og teknikker.
Jeg arrangerer gerne en spændende, aktuel udstilling i Kunstforeninger, Gallerier og
virksomheder. Henvendelse om aftale kan ske på mail, mobil eller ifm. besøg i mit galleri.
Jeg kan kontaktes på mail vibeke@art2joy.dk eller på mobil 41576729 for nærmere aftale.
Kig nærmere på ART2JOY på Instagram, Facebook, LinkedIn og på min hjemmeside
www.art2joy.dk.
På glædeligt gensyn
Vibeke Johannessen
ART2JOY, Odensevej 5, Nr. Søby, 5792 Årslev
Kirken ejer flere kunstværker. Blandt andet har Chris Østerby lavet et kirkeskib til kirken, der hænger i "store sal".
I 2020 undergik kirken en større renovering og i forbindelse med denne udsmykkede man kirketårnet med "livstræet", der er lavet efter et papirklip af Sonia Brandes.