Fernisering

Fernisering i Dyrup Kirke

I kirkens centerrum er der skiftende udstillinger ved forskellige kunstnere. Det fine lysindfald gør det til at godt sted at udstille billeder af forskellig art. Ofte er det kunstnere fra lokalområdet, der udstiller. Man kan se udstillingerne i kirkens åbningstid eller til kirkens mange arrangementer.
Har du lyst til at udstille, kan du kontakte Jenny Rohard på tlf. 6617 0640  eller Mette Pedersen på tlf. 6617640.

Fernisering

Aksel Grønborg udstiller i kirkens lokaler fra den 22. jan. Her kan du også komme til fernisering, det er den 28. jan. Kl. 11.00.

Hollandsk handyman og kunstner

Fernisering søndag den 12 maj, kl. 11.00

Jeg hedder Eppo Dijkstra Olsen, jeg er vokset op i den sydlige del af Holland nær Eindhoven. Senere i livet blev gift med en dansker, flyttede jeg til Odense.

Jeg har altid elsket at arbejde med mine hænder. I en alder af 12 år var jeg min mors faste handyman, der lavede alt i huset. Fra tapet på væggen, håndterede boremaskiner eller samlede møbler osv.

Jeg startede med at male med olie og pastel, da jeg var omkring 20 år. Senere prøvede jeg akvarelmaling og blev med det samme forelsket i denne teknik.

Kunst med både smerte og håb

Fernisering søndag den 21. juli, kl. 10.15

Jeg hedder Lise, er 40 år og fra Ryslinge - og jeg glæder mig til at udstille i Dyrup Kirke!

Når I ser mine malerier, kan det måske være interessant at vide, at jeg er kronisk smertepatient - og at det, at visualisere smerte, betyder noget for mig. Det er ikke kun den fysiske smerte, men også den eksistentielle smerte.

Der sniger sig ofte fugle ind i mine malerier. Fuglen kan være et symbol på mange ting. Du skal være mere end velkommen til selv at tænke med på, hvad de fugle egentlig vil!

Jeg håber, at mine billeder vil bringe glæde og eftertanke.

Kirken ejer flere kunstværker. Blandt andet har Chris Østerby lavet et kirkeskib til kirken, der hænger i "store sal".

I 2020 undergik kirken en større renovering og i forbindelse med denne udsmykkede man kirketårnet med "livstræet", der er lavet efter et papirklip af Sonia Brandes.

Moderne kirkeskib i moseeg, belagt med bladguld Sidste del af tårnkunst belyst bagfra

Kommende ferniseringer