Dødsfald

Fyrfadslys der står i korsformation med et alterlys i midten

Har du mistet?

I dagene efter et dødsfald skal de pårørende midt i sorgen tage stilling til mange spørgsmål og ordne mange praktiske forhold. De fleste henvender sig til en bedemand for at få hjælp til det praktiske i forbindelse med dødsfald og begravelse.

Bedemanden formidler kontakten til kirke og præst.

Præsten vil herefter ringe dig op for at aftale en samtale. Ved samtalen forbereder man begravelsen. Man fortæller præsten om afdøde og vælger salmer. I samtalen kan præsten også tilbyde støtte og sjælesorg.

Bisættelsen/begravelsen

En kirkelig begravelse eller bisættelse er de pårørendes afsked med den døde og forkyndelsen af det kristne budskab om opstandelse, håb og trøst.

Ved en kirkelig bisættelse eller begravelse bliver der sagt tak for den dødes liv og for alt, hvad andre mennesker fik lov at dele med ham eller hende. Der bliver også sat ord på sorgen over det, de har mistet eller aldrig fik.

Begravelseskaffe

Der er mulighed for at låne kirkens lokaler til mindesamvær efter bisættelse fra Dyrup Kirke. Kontakt Christina Søndergaard 2440 1105 for at høre nærmere.